COMPARTEIX:          
POLÍTICA - 13/09/2019 09:44 / Redacció
El diari de Pedro J: "Pilar Primo de Rivera fue un icono de feminismo"
El diari digital El Español, que dirigeix Pedro J. Ramírez, ha publicat un extens i polèmic article, en què es fa ressó d'un reportatge titular Cartas Vivas i que dibuixa Pilar Primo de Rivera, a priori una reconeguda falangista, com una dona feminista i defensora dels drets de les dones.

Era una mujer extraña: fue la madre superiora de la Sección Femenina -"yo la parí, yo la crié, yo la enterré y nadie más estuvo en mi puesto”- y la lideró hasta la muerte de Franco. También se abstuvo en la votación para la Ley de la Reforma Política -no como sus compañeros, que votaron en contra-. Es problemático mentarla como insignia; es espinoso traerla al presente. ¿Como símbolo de qué, como visionaria de qué gloria, de qué avance, de qué maldita igualdad, de qué heroicidad intelectual?, explica el diari. 

I és en l'argument de la seva participació en aquesta 'Sección Femenina' que fonamenta totes les seves especulacions. El nombre de Pilar ahí chirría. Chirría cuando hablamos de “compromiso social”, chirría cuando hablamos de “salvar su memoria”. Sobre todo cuando recordamos que la Sección Femenina era una organización destinada al buen funcionamiento de las mujeres en la sociedad, en principio por la vía de la religión o de la maternidad.

Segons el mitjà de Pedro J, Primo de Rivera, també atacava -a la seva manera- l'Església: “Pensábamos que la Iglesia no debía intervenir en política. Yo soy católica. Soy practicante. Pero no soy beata ni fanática. Ser religiosa no significa someterse al poder de la Iglesia”, lanza, antes de reconocerse como la “principal competidora” de la visión eclesiástica sobre las mujeres".
 

Paraules clau: DIARI  PEDRO J  RAMÍREZ  PILAR  PRIMO  RIVERA  ICONO  FEMINISMO 

COMPARTEIX:          

Publicitat
VOX és tercera força al poble que rep més ajudes socials de Catalunya
VÍDEO URGENT: Un camioner atropella manifestants a la Jonquera i acaba detingut
VÍDEO URGENT: Un transportista fa la salutació feixista a La Jonquera
URGENT: VOX perd els papers i contesta Rosalía amb una frase falangista

Publicitat
 
Subscriu-te al butlletí
Nom
E-mail
He llegit i accepto l'Avís legal i la Política de Privacitat i dono el meu consentiment a DIGITAL TOGINAMA SL per a l'enviament de la seva newsletter, novetats comercials i/o noves promocions dels seus serveis.
XCatalunya.cat
© Copyright xcatalunya.cat · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font