COMPARTEIX:          
POLÍTICA - 30/04/2020 22:14 / ACN
Les excuses de mal pagador de PePe Borrell amb l'escàndol diplomàtic amb Xina
L'Alt Representant de la Unió Europea, Josep Borrell, ha admès que la Xina es va queixar per un informe sobre desinformació del covid-19 però nega que el Servei d'Acció Exterior de la UE (SEAE) que dirigeix el modifiqués per les pressions. "No ens hem inclinat davant ningú", ha dit Borrell en una compareixença a la comissió d'Afers Exteriors de l'Eurocambra arran d'una publicació de The New York Times que destapava el cas. Borrell ha justificat els canvis per evitar "imprecisions", però ha admès que era un "afer sensible" i que el SEAE ha de vigilar per "no crear inconveniències diplomàtiques".
FOTO: Pepe Borrell i Ursula Von der Leyen

 L'Alt Representant ha remarcat que les pressions diplomàtiques són "el pa de cada dia" d'aquest servei.
Tanmateix, Borrell ha reivindicat que el SEAE és "dels pocs que s'atreveixen" a denunciar campanyes de desinformació.

La publicació de The New York Times

Segons The New York Times, el SEAE va rebaixar les crítiques a la Xina per la seva política comunicativa sobre la pandèmia després que un diplomàtic alertés de les pressions de les autoritats xineses. Per exemple, l'informe original assegurava que "la Xina ha dirigit una campanya mundial de desinformació per desviar la culpa de l'esclat de la pandèmia i millorar la seva imatge internacional". Una frase que no apareix en el text publicat.

L'informe diu que Rússia ha dirigit "narratives de conspiració i desinformació", però en el cas de la Xina només diu que ho ha fet "en menor mesura".

L'explicació de Borrell

"La Xina va expressar les seves preocupacions quan van veure l'informe", ha reconegut Borrell.

Tot i això, Borrell ha insistit que els diplomàtics del SEAE no el van canviar per això, sinó per evitar "imprecisions" per les diferents fonts que van utilitzar. Borrell ha negat reiteradament que els serveis diplomàtics de la UE hagin "cedit davant la pressió política" de la Xina.

A més, Borrell ha remarcat que l'informe inicial que menciona The New York Times era un document "d'ús intern" i el que es va publicar finalment és de caràcter públic. "No és una versió rebaixada, és un document completament diferent", ha matisat. En aquest sentit, l'Alt Representant ha admès que són "afers sensibles" i que com a servei diplomàtic han de vigilar per "no crear inconveniències diplomàtiques".

Pel que fa a la seva gestió del cas, Borrell ha assegurat que no va donar "cap ordre" per canviar l'informe perquè no estava al corrent del text. "Ni tan sols estava al corrent de què estava passant!", ha exclamat.

Paraules clau: PEPE BORRELL  XINA 

COMPARTEIX:          

Publicitat
Els jugadors d'aquest equip de primera divisió posen en risc la lliga celebrant una festassa en ple confinament
La magistral resposta de Pilar Rahola a un espanyol que la insulta
Clatellot espectacular d'Oriol Mitjà a aquest diari espanyol
Espectacular humiliació de Willy Toledo a Toni Cantó

Publicitat
 
Subscriu-te al butlletí
Nom
E-mail
He llegit i accepto l'Avís legal i la Política de Privacitat i dono el meu consentiment a DIGITAL TOGINAMA SL per a l'enviament de la seva newsletter, novetats comercials i/o noves promocions dels seus serveis.
XCatalunya.cat
© Copyright xcatalunya.cat · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Amb la col·laboració de: